یوتیوب قصد دارد ویژگی واترمارک را به ویدیوهای کوتاه اضافه کند. این ویژگی به تولیدکنندگان محتوا کمک می کند تا از بازنشر محتوای خود در سایت های دیگر جلوگیری کنند.
با افزایش محبوبیت تیک تاک، بسیاری از شرکت ها به دنبال راه اندازی سرویسی مشابه برای جذب مخاطبان بیشتر هستند و اینستاگرام و یوتیوب نیز با ارائه سرویس های ریلز و شورتس توانسته اند جای خود را در میان علاقه مندان به ویدیوهای کوتاه باز کنند.
یوتیوب در سال ۲۰۲۰ سرویس Shorts را معرفی کرد و اکنون تعداد کاربران ماهانه آن ۱ نفر است. به ۵ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت در حال حاضر ویژگی های زیادی را برای آن منتشر کرده است و قصد دارد ویژگی های دیگری مانند زوم کردن روی ویدیوها را به آن اضافه کند.
در هر صورت به نظر می رسد که رقابت در بخش ویدیوهای کوتاه بسیار شدیدتر از گذشته شده و هر یک از پلتفرم ها سعی در جذب مخاطب بیشتری دارند. حال باید ببینیم یوتیوب تا چه اندازه در این راه موفق خواهد بود.