به گفته آفکام، رگولاتور رسانه ای بریتانیا، میانگین تماشای تلویزیون در میان افراد ۱۶ تا ۲۴ ساله به ۵۳ دقیقه در روز کاهش یافته است که کاهش ۶۶ درصدی را نسبت به دهه گذشته نشان می دهد. از سوی دیگر، افراد بالای ۶۵ سال روزانه حدود ۶ ساعت از وقت خود را صرف تماشای تلویزیون می کنند.
این تفاوت قابل توجه بین دو گروه مذکور به دلیل افزایش محبوبیت سرویس های استریم مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس و همچنین پلتفرم های آنلاین مانند یوتیوب و تیک تاک است. براساس گزارش آفکام، ۹۰ درصد افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله تایید کرده اند که این خدمات را به تلویزیون ترجیح می دهند. همچنین، ۹۵ درصد از نوجوانان آمریکایی از یوتیوب استفاده می کنند و درواقع، این پلتفرم در بین نوجوانان ۱۵ تا ۱۷ ساله بسیار محبوب است.
گزارش های این رسانه همچنین نشان می دهد که در حال حاضر یک پنجم خانه های بریتانیا به سرویس های نتفلیکس، آمازون پرایم و دیزنی پلاس دسترسی دارند، اما تعداد مشترکین این سرویس ها در سال جاری ۳۵۰ هزار نفر کاهش یافته است. با این وجود، دو سوم این افراد اعلام کرده اند که قصد دارند در آینده دوباره از سرویس های مذکور استفاده کنند.